Nieuwe locomotief OVV

Op woensdag 30 maart j.l. heeft corso-voorzitter Willem Heemskerk de nieuwe locomotief van Oranje Vereniging Voorhout onthuld. Door het oranje lint door te knippen gingen de deuren van de opslag open en kwam de nieuwe locomotief naar buiten rijden. Een prachtige financiële bijdrage, die de OVV vorig jaar van de Kringloopwinkel Herenstraat 63 heeft mogen ontvangen, heeft mede gezorgd voor de aanschaf van deze locomotief. De locomotief is een omgebouwde, 100% elektrische, trekker. De ombouw is gemaakt door Ton en Eric Koster, het koperwerk en het dak heeft Joost IJsselmuiden gemaakt, schilderwerk en verdere hand- en spandiensten door andere vrijwilligers van de OVV.

De afgelopen 15 jaar heeft het oude OVV-treintje tijdens het kindercorso, Koningsdag en Kerstmarkt vele kinderen en ouders rondgereden.
Dit treintje werd altijd voorgetrokken door een dieseltractor, maar deze voldeed niet meer aan de eisen van deze tijd en is inmiddels weggedaan. Tijdens het komende kindercorso op zaterdag 23 april a.s. zal het complete OVV-treintje voor de eerste keer worden voorgetrokken door de nieuwe locomotief en zichtbaar zijn voor het publiek. Op Koningsdag kunnen kinderen en ouders weer genieten van de vele treinritten door Voorhout.

Maar: de locomotief heeft nog geen naam!
Weet u of jij een naam?
Deze kan ingestuurd worden naar: secretaris@oranjeverenigingvoorhout.nl, tot 20 april!
De winnaar mag de locomotief met naam zelf onthullen.